Wednesday, August 25, 2010

Harry Potter VS. Star Wars



Sudah berapa lama aku tak update, eh?
Anyway, mari kita ke topik yang asal..
Ni pasal aku borak dengan kawan aku la.. kawan sekelas kat sekolah..
dan jadilah satu topik yang diungdang tanpa disedari..

Harry Potter VS. Star Wars..

Seperti yang korang tahu.. aku memang minat Star Wars tahap extreme,
tapi macam biasa jugak.. aku tengok movie Harry Potter..
Tapi macam biasa.. aku langsung tak tertarik nak tengok cerita tu lagi sekali
tak macam star wars yang dah berkali-kali aku tengok tanpa rasa jemu..

Apa yang Star Wars bagus daripada Harry Potter (Bagi pandangan aku lah!)

 Cerita Star Wars tak se-Emo cerita Harry Potter!
Macam korang dan aku juga tengok cerita Harry Potter,
Setting Cerita dia agak emo dan storyline dia emo dan
character dalam tu pon Emo.. tapi diorang try nak buat lawak
walaupun tak jadi..

Tapi diorang takleh lawan ke-emo-an cerita Twilight..
pernah tengok cerita Twilight Eclipse?
10 Minit terakhir yang aku baru teruja tengok cerita tu..
yang lain macam sampah..

Anyway, kalau korang tengok cerita Star Wars.. aku rasa boleh katakan
takde satu pon Elemen Emo, macam nafas dekat2, sampai
efek bunyi nafas pon boleh dengar..

Pastu cakap perlahan-lahan macam perogol jer..
ehem ehem.. korang perhatikanlah

Jadi, untuk kawan-kawan aku yang dah habis baca post blog aku ni..
harap-harap korang faham-fahamlah..

Cerita Star Wars bukanlah ganas.. malah, tu adalah salah satunya
cerita perang yang langsung takde Darah... dan tak ganas pon
dan takde unsur seks melampau macam cerita lain..

Mungkin ni bagi aku.. tapi apa kata korang pulak?
aku akan amik sebarang komen sebagai satu pendapat!


P/S: Aku rasa topik kali ni macam tak berkualiti sangat
tapi, biasalah.. lepas dah tak update hampir sebulan sebab takde masa..

1 comment:

  1. oit... agak2 arh nk kutok harry potter.. cerita die mmg la emo siket.. sbb pelakon die n hero die pown dak2 skolah.. jd msti la dlm certia harry potter nie nk menceritakan ttg zaman perskolahan yg trdapat nye prcntaan.. dan sebagainya.. satu lagi.. mcm dlm cter star wars.. beku giler xde bab2 romance.. bosan gile.. kalau x habis2 ngan si topeng asma.. mmbosankan.. cume character die tu leyh thn arh... jln citer x la best mcm mane pown.. pepehal.. dlm star wars nie aq just suke tngok episode 1 jer.. time ramai2 alien?? nie lumbe..

    ReplyDelete