Tuesday, August 31, 2010

Genius? Atau sebaliknya!

Hey Yo!
Uish.. lepas GengBlogger dah down... lepas ni agak sukar untuk aku tarik perhatian orang
untuk masuk ke Blog aku..
Apa-apa pun, mari kita ke artikel hari ni..

--------------------------------------
Ok, artikel aku pada hari ni pasal Genius.
Aku ada dapat beberapa message daripada kawan aku, bukan tahun ni..
daripada tahun sebelum ni jugak.. pasal hal Genius ni..

Macam biasala.. ni blog aku dan aku akan keluarkan
teori dan konspirasi aku yang mungkin korang boleh terima atau tidak...

Lagipun, Genius bagi aku adalah orang yang mempunyai kelebihan
dalam sesuatu benda dengan usaha sendiri.
Faham? Usaha sendiri? Faham tak?

Maksudnya, genius ni bukan sahaja dikurniakan dengan otak yang lengkap
dengan akal dan sebagainya.. tapi diperlukan juga usaha
yang mendalam dan berterusan.

Bagi aku, Setiap manusia dilahirkan dengan kepandaian dan kebodohan
yang sama rata.. TAK PERCAYA?
Yang membezakan diorang adalah ukur panjang kejayaan dan usaha sendiri.
TAK PERCAYA?

Tu adalah hak korang untuk percaya atau tidak.
Korang carilah mana orang yang korang gelarkan "Genius" tu dengan cara hidup diorang..
diorang bukan duduk goyang kaki dan sebagainya.. malah diorang berusaha keras..
Kita semua adalah Genius. Kita semua mempunyai darah yang sama.
Kita semua datang daripada Nabi Adam.

Jadi kenapa kita dilabel-labelkan macam zaman sekarang ni? Ha~~
Itulah dia penangan sesat yahudi zionis. Diorang dari dulu lagi dah try
nak sesatkan kita dan try nak jatuhkan semangat orang Islam.
Kalau korang cari balik la. Korang ada jumpa tak pasal Tokoh Islam ni
digelar Genius? Pastu korang cari, berapa ribu tokoh Yahudi dan Kristian
digelar Genius? Nampak tak?

Ni semua adalah propaganda daripada diorang.. Malah cara kita belajar
pon sudah dikawal diorang. Sebab tu kita kena sedar dan bertindak sekarang.

Anyway, berbalik kepada tajuk asal pasal Genius tu.
Memang tidak dinafikan sesetengah orang dilahirkan dengan kepandaian
sedikit mengikut profession masing2.
Mungkin sesetengah orang Genius takat Matematik
Mungkin sesetengah orang Genius takat Seni Lukisan.
Setiap manusia mempunyai keunikan masing-masing.

Jadi korang perhatikanlah betul-betul hidup korang dan nilaikanlah dengan
sendiri. Aku tak nak keluarkan orang-orang yang diorang gelar GENIUS
dan aku tak nak kritik diorang tapi
diorang buat apa yang diorang suka dan jadikannya sebagai satu profession.
Macam aku kata, Ia diukur dengan panjang ukur kejayaan.

No comments:

Post a Comment