Saturday, August 28, 2010

Fikir!


Hari tu aku pernah ada terbaca di dalam satu petikan yang
menyatakan bahawa lelaki banyak berfikiran seks daripada Ilmu..
aku terus terang reply dengan mengatakan

"Takkan kaum wanita tak fikir macam tu kot??"

Fikirkanlah.. kita semua adalah manusia dan semau manusia mempunyai nafsu..
agak sukar bagi mereka untuk tidak terfikir-fikirkan pasal adegan seks..
tapi jangan melampau la sampai boleh jadi kes rogol...
tu memang dasar mintak penampar jer..

Bagi aku.. aku juga seorang pemikir selain daripada Dato' Fadzilah Kamsar..
korang nak tau apa yang aku fikirkan?
Terlalu banyak untuk aku terangkan dan jelaskan lagi..

tapi aku akan bagi beberapa point yang mungkin korang boleh
faham..

1. Aku selalu fikirkan tentang rekaan bentuk2 animasi
atau komputer supaya senang aku mendapat inspirasi untuk teruskan projek
seterusnya..

2. Aku selalu fikirkan efek apa yang aku dah buat dan apa yang
akan aku buat.. aku sebenarnya memang tak suka akan benda2 yang boleh membawa
kepada saat-saat nostalgia.. sebab aku memang tak suka nak patah
ke belakang balik.. sebab 'Once' aku dah pijak ke hari yang
baru.. hari semalam aku biarkan supaya hari ni aku akan buat lagi baik..

tapi.. lain maksud.. aku sebenarnya berfikir dulu sebelum aku bertindak!

3. Fikirkan tentang masa hadapan!
Macam Jedi la pulak

"Be mindful of the future, you must!" - Yoda

Aku bukan nak berlaku syirik ke apa.. tu saja jer aku petik daripada
ayat Grand Master Jedi Yoda.. lagipun, fikirkan pasal masa hadapan
dan tentang benda2 yang berlaku zaman sekarang ni.. aku rasa korang
pon mesti excited gila untuk pelajari semuanya..
kecuali kalau kroang jenis yang suka membazir masa kat Social Networking..

Anyway, tapi aku harus ingatkan korang.. yang dengan berfikir-fikirkan tentang
masa hadapan, kena berhati-hati sedikit.. sebab segala penentuan
dilakukan oleh Allah SWT.


------------------------------------------------
Aku rasa mungkin tu jer yang aku dapat keluarkan buat sementara waktu..
relax la.. aku bukan pensyarah ke hapa ke.. tapi aku nak buktikan
kat orang yang mengeluarkan fakta2 yang tak tepat tu yang orang lelaki
tidak kesemuanya asyik fikirkan seks..

No comments:

Post a Comment