Saturday, July 31, 2010

One Manga = Total DESTRUCTION!!!

Nampak clear tak? Gambar kat atas tu?
Terang-terang dia tulis bahawasanya One Manga "mungkin" tidak sama sekali
akan update Website diorang dengan Manga2 yang di-pirate oleh
Scanlated (Scanner and Translator)

Benda ni tak silap aku, aku pernah baca yang pihak pelukis manga ni nak ambik
tindakan, tapi tak tahu pulak aku yang sampai macam ni tindakan diorang terhadap
scanlated teams.. kalau macam ni, terpaksa la aku beli manga original..

Aku rasa, lepas ni.. manga2 yang dijual kat kedai runcit yang sudah di-translate ke
Bahasa Melayu tu pon akan takde nnti kot? Tapi aku memang tak minat yang jenis
macam tu punya..

P/S: Kenapa la jadi macam ni, tapi nasib baik aku ada Manga Stream

Manga Stream tak ada banyak manga, tapi diorang hidangkan manga2 yang top dengan
episode yang latest macam Naruto Episode 504 dan berbagai lagi..
tapi kalau korang nak baca Full Metal Alchemist kat mangastream memang tak
dapat la.. sbb diorang sediakan Shounen Jump jer..

1 comment:

  1. huhu..byk lg website len..tp aku ske bce One Piece je....

    ReplyDelete