Saturday, July 31, 2010

Zaman Paleolitik yang SEBENAR!

Korang masih ingat lagi tak sejarah masa Form 1 dulu.. masa kita belajar
pasal Zaman2 Dahulu-kala? Ingat lagi tak?
Yang kita belajar orang dulu ni, tinggal dalam gua.. diorang tak berpakaian
dan bodoh..

Sebenarnya, dengan duka citanya.. aku nak beritahu korang yang.. itu
semua adalah satu penipuan!

Aku tak tau, siapa sebenarnya yang kaji tu semua.. kita berbalik mula kepada
ajaran Islam..

Manusia dan Nabi pertama yang diturunkan Allah ke muka bumi ni siapa?
Nabi Adam a.s. kan? ok.. sekarang, aku nak pointkan beberapa soalan..
Beginikah cara Nabi Adam hidup? Hidup di dalam gua?
Tidak berpakaian dan tidak berilmu..

Apa yang dilakukan Nabi Adam a.s. saya sendiri tidak tahu dan
saya sendiri tidak mahu katakan apa2 sebab Ianya boleh membawa kepada
Fitnah..

Anyway, sebenarnya.. apa yang orang ramai tak tahu.. aku telah membuat kajian
ini berdasarkan fakta yang tepat dan benar dan berdasarkan teori aku sendiri..

1. Sejak dari dahulu lagi.. manusia sudah lama mempunyai Ilmu dan sudah pandai
berbahasa.. Dan jangan terkejut kalau aku cakap yang orang dulu sebenarnya
sudah Wujud Physician dan Mathematician.. si pakar matematik dan
ahli Fizik

Juga tidak ketinggalan Alkimia yang menguruskan bahan2 kimia dan perubatan..

Korang tak percaya?

Kalau lah kiraan orang2 dulu tak tepat dan tak pandai..
Jadi bagaimana banggunan yang diorang bina hanya menggunakan
pasir dan batu boleh bertahan hingga zaman sekarang?
Binaan mereka jugak langsung tidak ada"Piling" dan berbagai lagi..

Tapi bertahan selama berjuta-juta tahun.. pelik? tapi benar...

2. Kajian sudah membuktikan yang berjuta-juta dahulu.. sudah terciptanya
sebuah bateri , bateri tersebut tidak diketahui untuk digunakan untuk apa..
tapi apa yang aku pasti.. Bateri itu sudah membuktikan bahawa orang
dulu sudah pandai mengendalikan teknologi berelktrik..

Begitu juga dengan sistem Haba di mesir.. dengan menggunakan tenaga
Haba diorang boleh generate tenaga.. jadi tidak hairanlah
kalau dulu2 lagi sudah terlahir

Ahli Fizik, Ahli Matematik yang hebat2!!
Macam Galileo Galilei, Isaac Newton dan macam2 lagi..

3.Evolusi dari beruk kepada Manusia?
Aku pon pernah "ter"percaya benda ni masa aku kecik2 dulu..
tapi beberapa hari lepas tu baru aku terfikir..  Bagaimana pulak
manusia di-evolusi daripada Beruk sedangkan "MANUSIA" pertama
adalah Nabi Adam.. sejak dari hari tu.. aku tak pernah percaya benda2
mengarut yang diuar-uarkan oleh orang Kristian dan Yahudi..

Kalau korang nak lebih lanjut lagi.. korang boleh pergi ke Page website ni..
http://www.technology.am/best-ancient-gadgets-093119.html


Kesimpulannya... nnti korang boleh la cakap dengan Cikgu Sejarah korang yang
terdapat penipuan dalam buku teks tu.. huahaha~~ ( kalau korang berani,
try at YOUR own risk...)

P/S: Anyway, kalau aku ada tersalah tulis kat atas ni, tolong tegur kat bahagian komen di bawah

1 comment:

  1. nice2...betul apa yang dikatakn...semua yang diberitahu hanya untuk kawal pemikiran kita...

    ReplyDelete