Saturday, September 18, 2010

Jangan buat apa yang aku buat!

Apabila korang menggunakan servis Blogger.. korang pernah terfikir
untuk membuat duit dengan menggunakan blog anda sebagai sumbernya?
Pernah? Apa kata korang pergi kat Dashboard Blogger korang dan
tekan Monetize dan diorang akan secara automatik akan menyediakan
tips untuk aktifkan Google Ads kat korang..

Once korang dah aktif kan Account google ads korang.. korang dah
boleh letak ads tu kat mana2 pon bahagian blog korang
dan korang akan terima hantara duit tu apabila berlambak
orang tekan link ads yang ada kat blog korang..

Dan Link ads tu sebenarnya akan generate dengan sendirinya dengan
apa yang ada kat blog korang.. Mungkin kalau korang suka berblog
pasal sukan, dia akan Auto-Generate link ads tu dengan ads-ads pasal
sukan dan sebagainya...

Tapi artikel aku pada hari ni macam biasalah.. Ianya berdasarkan pengalaman
epik aku yang berlaku agak lama juga.. tapi aku saja nak bagitahu
korang a.k.a Si Pembaca pasal aku KENA BANNED OLEH GOOGLE ADS!
-------------

Benda ni sepatutnya kau dah sedar lama lagi lepas aku dah aktifkan
akaun google ads ni.. tapi aku dengan bodohnya pergi klik
link ads tu sebab aku nak duit cepat..
tapi malangnya.. duit tu tak cukup $10 aku dah kena banned..

Yela.. masa tu, siapa tak terfikir yang kita boleh naikkan duit
dalam Google Ads dengan meng-klik link ads tu sendiri..
Ni dikira menipu oleh mereka tapi hakikatnya walaupun
kita klik sendiri.. diorang sebenarnya dapat untung..
Jadi kita yang rugi.. kalau tak percaya.. pergi kaji dulu..

Jadi, untuk pengguna blogger yang baru.. jangan buat apa yang aku buat ni..
Ala.. ada banyak lagi Service ads kita leh dapat..
Macam Nuffnang.. Adsbrite. banyak lagi..
Google Ads Sucks! hahaha~~

No comments:

Post a Comment